Магазін Дыпламат
г. Мінск, вул. Каммуністычная 54

+375 17 301-63-71
пн-пт: 11:00 – 20:00
сб-вс: 12:00 – 18:00

Электронные обращения

Электронныя звароты ў УП «Дыпмаркет» накіроўваюцца на адрас электроннай пошты або пры дапамозе электроннай формы «Электронны зварот».

Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

— заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ або адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

— у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (паведамленне).

Аб парадку падачы і разгляду электронных зваротаў, выпадках пакідання зваротаў без разгляду

Электронныя звароты накіроўваюцца пры дапамозе глабальнай камп’ютарнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты і(або) размяшчаюцца ў спецыяльнай рубрыцы «Электронны зварот» на афіцыйным сайце ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт.
Звароты падаюцца ў арганізацыі да кампетэнцыі якіх адносіцца рашэнне пытанняў, выказаных у зваротах.
Арганізацыі пры паступленні да іх зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не мае дачынення да іх кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікам у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін у парадку, вызначаным Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць пра гэта заяўнікам з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку варта звярнуцца для вырашэння пытанняў, якія змяшчаюцца ў зваротах.

Звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней пяці працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджвання судовых пастаноў.
Звароты, якія ўтрымліваюць інфармацыю аб злачынстве, якое рыхтуецца, адбываецца або адбылося ці іншым правапарушэнні, не пазней пяці працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.
Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў мае дачыненне да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.
Пакіданне зваротаў без разглядання па сутнасці
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, якія прад’яўляюцца да электронных зваротаў.
Ананімныя звароты, г.зн. звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) або назва юрыдычнай асобы (поўная або скарочаная) ці яго месца знаходжання або ўказаныя дадзеныя не з’яўляюцца сапраўднымі, не падлягаюць разгляду, калі яны не змяшчаюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, адбываецца або адбылося.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўніку на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння .
У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, якія змяшчаюцца ў зваротах.
Аб патрабаваннях, якія прад’яўляюцца да электронных зваротаў

1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

2.1 Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:
— назву і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
— прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
— выкладанне сутнасці звароту;
—адрас электроннай пошты

2.2 Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны ўтрымліваць :
— назва і (або) адрас арганізацыі ці пасада асобы, да якіх накіраваны зварот;
— поўная назва юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
— выкладанне сутнасці звароту;

— прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай у вызначаным парадку падпісваць звароты;
— адрас электроннай пошты

3. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў ці выразаў.

4. Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

5. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэднягя разгляду з дадаткам (пры наяўнасці), які пацвярджае гэтую інфармацыю дакументаў.
Аб неабходнасці падавання дакументаў і (або) звестак у форме файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту, і аб дапушчальных фарматах такіх файлаў
Дапушчальнымі фарматамі дакументаў і (або) звестак, якія прымацоўваюцца, указаных у абзацы чацвёртым часткі першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з’яўляюцца PortableDocumentFormat/A (PDF/A), OfficeOpen XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), RichTextFormat (RTF), тэкставы файл (TXT), OpenDocumentFormat (ODT), фармат архівацыі і сціскання дадзеных (ZIP, RAR), PortableNetworkGraphics (PNG), TaggedImageFileFormat (TIFF), JointPhotographExpertsGroup (JPEG), JointPhotographGroup (JPG).
Аб наяўнасці ў заяўніка правоў на адкліканне электроннага звароту, на абскарджванне адказу на такі зварот або рашэнне аб пакіданні яго без разгляду па сутнасці і аб парадку рэалізацыі такіх правоў

Адкліканне электроннага звароту

Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіроўвання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Абскарджванне адказаў на звароты
Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні заявы без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаныя ў вышэйшую арганізацыю.
Інфармацыя аб назве, месцы знаходжання і рэжыме працы вышэйшых арганізацый размяшчаецца на афіцыйным сайце ў рубрыцы «Адно акно».
Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, якія прад’яўляюць да электронных зваротаў.
Ананімныя звароты, г.зн. звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаныя прозвішча, асабістае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) ці назва юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або месца яго знаходжання ці ўказаныя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не разглядаюцца, калі яны не ўтрымліваюць звестак пра злачынства, якое рыхтуецца, адбываецца ці адбылося.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўніку на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.
У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнікам таксама тлумачыцца,у якую арганізацыю і ў якім парадку варта звярнуцца для вырашэння пытанняў, змешчаных у зваротах.
Аб магчымасці размяшчэння на інтэрнэт-сайце дзяржаўнага органа і іншай дзяржаўнай арганізацыі адказаў на электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), без накіроўвання адказаў (паведамленняў) заяўнікам
У выпадку, калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ці асобы, упаўнаважанай ім падпісваць у вызначаным парадку адказы на зваротыу, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіроўвання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.